Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Podstawa prawna:
-  art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r.  poz. 1399 ze zm.).

Wymagane dokumenty:
- wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
 
Wymagane załączniki:
1)  dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej,
2)  oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o treści zgodnej z przepisami.

Druki do pobrania:
1.     wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
2.  wzór oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;


Sposób i miejsce składania dokumentów:
- osobiście:  Sekretariat Urzędu Gminy, ul. Wrocławska 11, 46-113 Wilków  od poniedziałku do piątku  w godzinach od  8.00 do 15.00.
- za pośrednictwem poczty na adres:
Urząd Gminy w Wilkowie
ul. Wrocławska 11
46-113 Wilków

Wymagane opłaty:
- opłata skarbowa – 50 zł - za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu wykonującego działalność na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
 Wpłat można dokonać:
-  na konto bankowe Urzędu Gminy Wilków do opłat skarbowych:  nr  16 8890 0001 0003 5477 2000 0003
-  w Kasie Urzędu Gminy w Wilkowie w godz.  7.00-13.30.

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o  wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Sposób i miejsce odbioru dokumentów – zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
- osobiście:  Referat Gospodarki Komunalnej, Urząd Gminy w Wilkowie, ul. Wrocławska 11, 46-113 Wilków, pokój nr 3b,  tel. 774195511 wew. 124  od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00;
- za pośrednictwem poczty na adres wskazany we wniosku za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Termin rozpatrzenia sprawy:
-  w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku spełniającego wymagania określone w przepisach.

Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy wpisu przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej, w przypadkach określonych w przepisach, od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy Wilków w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwaga:
W przypadku stwierdzenia braków formalnych wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu
1 stycznia 2012 roku posiadają zezwolenie Wójta Gminy Wilków na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w terminie do 31 grudnia 2012 roku.

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
1) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
2) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
3) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
4) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej.

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.
o odpadach;
2) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych